facebook pixelid

Vagyonteremtés Befektetéssel

Startupfinanszírozás

Vagyonteremtés Befektetéssel

Startupfinanszírozás

STARTUP VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496
VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496

9 nő aki több milliárd dolláros startupot alapított

Nanotechnológiai vállalat, genetikai térképkészítő, ékszertervező és fantázia sportokkal foglalkozó startupok is szerepelnek a listán – és mindben két dolog a közös, több milliárd dollárt érnek, és nők alapították őket.

1. Houzz – értéke 2,3 milliárd dollár

A Houzzt Addi Tatarko, és férje Alon Cohen alapították, mert saját lakásfelújításuk során nehezen találtak maguknak építészt, tervezőt, és inspirációt.

A 2009-ben alapított amerikai székhelyű cég weboldala (majd 2010-től kiadott applikációja) olyan képeket tartalmaz, ami inspirálja a lakberendezőket, dekoratőröket, valamint információkat tartalmaz, aminek köszönhetően könnyedén megtalálhatóak a hozzáértő építési szakemberek.

A Houzznak 40 millió felhasználója van, a cégnek pedig Tatarko a vezérigazgatója.

 

 

 

2. Quanergy Systems – értéke 1,6 milliárd dollár

Tianyue Yu a Quanergy Systems társalapítója, a cég fejlesztette ki a háromdimenziós érzékelési technológiát az önvezető autók számára.

Yu két diplomával is rendelkezik, az elsőt a Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem vegyészmérnöki karát szerezte, utána pedig a Cornell Egyetemen fejezte be doktori képzését a nanotechnológiák területén.

A cég 15 szabadalmat birtokol az érzékelés és a nanotechnológia körében,valamint az MIT Műszaki Egyetem Technology Review magazinja az egyik legokosabb vállalatnak nevezte 2017-ben.

 

 

3. The Honest Company – értéke 1,6 milliárd dollár

Jessica Alba színésznő alapította a nem toxikus termékeket előállító céget, miután terhesen szembesült azzal, hogy a háztartási és babatermékek mennyi mérgező anyagot tartalmaznak.

És mivel nem talált alternatív megoldásokat felvonultató céget, alapított egyet.

A cég 2015-ben botrányba keveredett, mert egy újraforgalmazott napvédő krémet a vásárlók nem tartottak hatékonynak – a cég állítja, hogy a krém fényvédő hatása megfelelő volt.

Ugyanakkor a The Honest Company 2017-ben 1,6 millió dollárt fizetett ki, hogy rendezzen egy pert, mivel megtévesztette a fogyasztókat a mosószereivel – a cég tagadta a jogsértést.

 

 

4. Medallia – értéke 1,2 milliárd dollár

2001-ben alapította Amy Pressman a Medalliát, amely olyan szoftvereket értékesít, amivel a vállalatok képesek figyelemmel kísérni az ügyfeleik visszajelzését.

Pressman a Harvardon tanult történelmet, majd önkéntesként csatlakozott a Békehadtesthez Hondurasban, ezután a Goldman Sachsnál, majd a Capitol Hillnél helyezkedett el.

 

 

5. Nextdoor – értéke 1,1 milliárd dollár

Sarah Leary egy massachusettsi kisvárosban nőtt fel, ahol mindenki ismer mindenkit. Felnőttként szembesült vele, hogy az emberek elvesztették a helyi közösségi érzést, és ez indította el vállalkozását.

Egy olyan privát közösségi hálózatot hozott létre, ahol a szomszédok kapcsolódhatnak össze, bébiszittert lehet keresni, vagy éppen találkozót szervezni.

A hálózat azóta 160 ezer főre duzzadt, és használják az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, valamint Hollandiában is.

 

 

6. 23andMe – értéke 1 milliárd dollár

Az emberi sejtekben 23 kromoszóma található – ez ihlette a 23andMe két alapítóját, Anne Wojcickit (aki a cég vezérigazgatója) és Linda Avey-t.

A cég ügyfeleik genetikai mintáit gyűjti, cserébe az ügyfél genetikai történetét és fizikai jellemzőit adják át a DNS minták alapján. Ez az adatgyűjtés elősegíti a betegségek kutatását, valamint a gyógyszerterápiák fejlesztését.

 

 

7. Kendra Scott – értéke 1 milliárd dollár

Kendra Scott 2002-ben tervezte meg első saját ékszerkollekcióját, és ekkor indította be vállalkozását is, 500 dollárból a saját hálószobájában.

2010-ben nyílt meg az első saját üzlete Austinban, amit számos másik követett, és azóta már az Egyesült Államok egész területén jelen van.

A cég által készített formatervezési mintákat a Nordstrom és a Bloomingdale üzletei is árusítják. A vállalat jelenleg kétezer alkalmazottat foglalkoztat, Scottot pedig nemrégiben a Forbes magazin a 36. helyre sorolta a leggazdagabb önálló sikereket elért amerikai nők között.

 

 

8. Mia – értéke 1 milliárd dollár

Liu Nan a Mia kínai e-kereskedelmi vállalat alapítója és vezérigazgatója – a weboldal és applikáció csecsemők és szüleik számára készült.

Liu elmondása szerint édesanyaként nehezen talált olyan terméket, amit megbízhatónak tartott. Internetes kutatásba kezdett a termékekkel kapcsolatban, és az eredményeket megosztotta a többi kínai szülővel.

2014-ben minőségi babaárú vásárlói felületet indított, amely azóta egyéb háztartási termékekkel is foglalkozik.

 

 

9. Kabbage – értéke 1 milliárd dollár

Kathryn Petralia, Marc Gorlin és Rob Frohwein közösen alapították meg a Kabbage-et 2009-ben.

A cég székhelye Atlantában található, és egy olyan online pénzügyi vállalat, amely automatizált hitelezési platformon keresztül finanszíroz kisvállalkozásokat.

A Kabbage eddig 600 millió dollárt biztosított felhasználóinak.

 

 

10. FanDuel – értéke 1 milliárd dollár

A fantázia sportokkal foglalkozó céget még 2009-ben alapította Lesley Eccles és férje, valamint még három befektető.

A házaspár minden megtakarítását a FanDuelbe fektette, és további másfél évig dolgoztak fizetés nélkül.

A cég jelenleg 300 embert alkalmaz, van irodája Edinburgh-ban, New Yorkban, Los Angelesben és Orlandóban is.

 

FORRÁS: ORIGO

Első online „Befektetési Fórum”  |  2019. február 6. szerda 18 óra

3 nem túl eredeti üzleti ötlet amiből több milliárd dolláros világsiker lett!

Létezik legalább 3 olyan tényező, amelyek miatt az úttörőknek sokkal nehezebb mint a később érkező cégeknek. Sokak szerint egy vállalkozás elindításához egy igazán különleges, eredeti ötletre van szükség, ami majd annyira lenyűgözi az embereket, hogy ezerszámra fognak rendelni az adott vállalkozástól. Ennek ellenére a legnagyobb multinacionális cégek többsége az induláskor olyan ötlettel állt elő, amivel már előttük sokan próbálkoztak. Ilyenek például a Pepsi, az Amazon és a Facebook is…

A gyakorlat azt mutatja, hogy egy sikeres üzlet beindításához nem kell feltalálnunk a spanyol viaszt

Ezt az állítást a következő 3 cég sikere jól mutatja:

 

1. Pepsi

Legyünk őszinték, a Pepsi nagyon finom, azonban messze áll az igazán eredetitől, hiszen mindannyian tudnánk egy, a Pepsihez kísértetiesen hasonlító üdítőitalt mondani. A Coca-Colát.

Még azt sem tudjuk a Pepsi oldalára írni, hogy ők hamarabb jelentek volna meg a piacon, mint a Coca-Cola, hiszen a két üdítőital közül a Pepsi a fiatalabb. És arról se feledkezzünk el, hogy a 20. században a nagy versengés ellenére a Coca-Cola jött ki jobban a rivalizásból és a mai napig is ők a piacvezetők, nem a Pepsi.

Ennek ellenére a Pepsi egy nagyon jó alternatívája volt Coca-Colának és a mai napig is az. Emberek milliói esküsznek a Pepsire, a boltok polcain nagy versenyben állnak a piacvezető márkával és éves szinten sok milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak le – arról már nem is beszélve, hogy a köztudatban erősen jelen vannak és tovább folytatják a verseny a Coca-Colával.

 

2. Amazon

Az Amazon messze nem az első e-kereskedelmi oldal, ami felbukkant az Interneten, sőt az Amazon előtt több száz igazán nagy online kereskedő oldal felfutott és uralta a piac egyes részeit. Sokáig úgy tűnt, hogy csak az egyes réspiacokat kiszolgáló weboldalak lesznek képesek sikeresen helytállni, azonban az Amazon egy huszárvágással megváltoztatta a piaci helyzetet.

Az Amazon sokáig tanulmányozta a piacot és úgy döntött, hogy szakít az eddigi bevált módszerekkel – így jött létre a vásárlói élményt előtérbe helyező, minden piaci szegmenst kiszolgáló Amazon, ami teljesen átrajzolta az ecommerce világát.

 

3. Facebook

Az Amazonhoz és a Pepsihez hasonlóan a Facebook sem volt az első és leginnovatívabb ötlet a maga területén. Több közösségi oldal is volt már előtte, gondoljunk csak a MySpace-re, vagy a hazánkban nagyon divatos IWIW-re és Myvip-re.

Ennek ellenére Zuckerbergék meglátták az előző felületekben a hibákat: nem helyeztek elég figyelmet a felhasználói élményre, sok esetben kissé nehézkés volt őket használni és nem volt meg bennük az a plusz, ami ott tartaná hosszú távon az embereket. Ezen hamar változtattak…

… és végeredményben a világ legnagyobb közösségi média felületévé váltak, a trónról pedig azóta sem tudta egy felület sem letaszítani őket.

 

Van élet az „eredeti” ötleteken túl is!

Nem mindig az új és igazán eredeti ötletek azok, amikből bombasztikus sikerek lesznek és ez nem is véletlen. Az eredeti ötlet megjelenése után belépő cégek a következő előnyökkel rendelkezhetnek:

  • Továbbgondolják az ötletet, hiszen jól tudjuk, hogy attól mert valami igazán eredeti, még közel sincs teljesen készen.
  • Új alternatívákat ajánlanak. A Pepsi példája tökéletesen mutatja, hogy sok esetben még az eredeti ötletet sem kell továbbgondolni, elég ha egy minőségi alternatívát nyújtunk a befutott ötlet helyett.
  • Van idő előállni egy ütősebb kommunikációval. Sokszor az újonnan belépők azért képesek átrajzolni a piacot, mert a legelső belépők korábbi piaci teljesítményét és marketing tevékenységét elemezhetik és ezáltal rájöhetnek, hogy hogyan lehetne ugyanazt az ötletet egy jobb kommunikációval eladni.

Amit ebből haza lehet vinni: az, hogy egy vállalkozás elindításához kell egy eredeti ötlet egyszerűen nem igaz. Egy már befutott ötletet az esetek többségében könnyebb meglovagolni, mint valami teljesen új, az emberek számára ismeretlen dolgot beindítani és a semmiből felfuttatni.

 

FORRÁS: Index

Első online „Befektetési Fórum”  |  2019. február 6. szerda 18 óra

Első online „Befektetési Fórum”  |  2019. február 6. szerda 18 óra

STARTUP VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496
VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496

Safis-EVO Zrt.

Vagyonteremtés Befektetéssel

Startupfinanszírozás

Minden jog fenntartva © 2018. | Safis-EVO Zrt.
Központ: 1107 Budapest, Zágrábi u. 1.
adószám: 25041853-2-42
cégjegyzékszám: 01-10-048223